Diddi

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

allergi??!

Av Diana "Diddi" - 23 februari 2015 21:32

Varit på bvc mkänna lltuss idag. Majsen fick följa med då jag ville hon skulle titta till utslagen. Juni var pigg o glad o vägde idag 9180gram o var 70cm lång. Fortfarande lite knubbig mot längden. Men som vi kom fram till så kommer mycket försvinna när vi tar bort kortison inhaleringarna, för även de minsta samlar vätska..
Majas utslag var bättre idag men syns fortfarande. Så hon tyckte vi kunde ringa vc o få en tid där för det lät tydligt som en allergi/överkänslighet. Numera blir hon rödflammig i ansiktet om hon äter smöret från frukost mackan.. Och idag har hon fått lite mjölk o dricka o hade prickar på bröstet ner mot magen såg jag ikväll.. Annars brukar hon inte vilja dricka så mycket mjölk. Köper jag en liter så brukar jag i snitt få kasta 9dl.. Dricker själv sparsamt med mjölk då jag oxå kan få reaktion i magen av det. Så imorgon eftermiddag ska hon på vc o träffa en doktor som förhoppningsvis kan ge oss lite svar..
Ska sätta mig i telefon imorgon oxå o kolla lite med öronmottagningen hur vi ska göra.. Förvisso bara två veckor tills vi ska dit men att höra att hon har ont i öronen igen en vecka efter avslutad Pencilinkur känns inte det minsta kul o jag vill inte proppa mina ungar fulla med mediciner!!
Klantarna på barnmottagningen har skickat mig en tid i slutet av mars fast det var bestämt en tid i början av mars.. Så jag inväntar svaret från Majas vc besök imorgon om hon oxå blir remitterad dit kanske de kan ge oss en gemensam tid..

Annars börjar vi nog * Pepparpeppar* känna oss lite piggare.. Lite hosta kvar men den kan man ju få dras med ett tag.
Börjar få lite ångest över att snart behöva söka nytt jobb.. Är ju inte så bara när man har två små.. Men den dagen skjuter vi på lite till..
Här hemma brukar inte barnen somna före åtta eller iaf inte juni men idag sov de båda innan halv åtta.. Men frågan är om jag inte kommer få sota för det i natt eller tidigt tidigt imorgonbitti.. Det visar sig. Därför ska jag ta o hoppa i lopplådan nu så kanske man orkar morgondagen oxå!

Hoppas ni haft en trevlig helg!
Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards