Diddi

Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

moster o vikten..

Av Diana "Diddi" - 25 januari 2015 21:07

Monster har tagit över Maja!! Jag är helt övertygad, nej jag är inte koko. Hon har verkligen varit ett monster idag. Trots, bråk, skrik o lite där emellan vill hon vara liten o sitta i mitt knä o mysa i två sekunder..
Hon har verkligen varit på krigsstigen idag. Till och med farmor o farfar var förundrade över hur hon betedde sig!
Juni har kommit på att hon kan dra sig upp på saker o stå på knä. Helst vill hon upp på fötterna men har inte kommit på tekniken riktigt så idag dratta hon på nosen. Kommit in i någon konstig period där hon vaknar strax före sex varje morgon. Försöker med alla medel att söva om henne men icke. Så kl åtta vill hon sova igen i 45min!! Så hon behöver sova igen vid lunch o sen igen på EM. När man lyckats få henne att sova i två perioder innan känns det som ett steg bakåt.. Men men bara att gilla läget. Äta vanlig mat ( Utan mjölk) har blivit en riktig höjdare. Strejkade med gröten några dagar men de senaste dagarna har gått bra o hon äter. Ratar flaskan till lunch o ska ha mat o sen mat igen till middag. Så nu får jag i henne totalt tre hela flaskor på en dag. Både bra o dåligt. Men skönt att hon inte är petig med maten men det kommer väl ett stopp snart där oxå gissar jag. Hon äter ju jättebra så varför klaga?!?
Maja fick ostkrokar i en skål igår o råkade tappa en på golvet som juni högg ivrigt så när jag kommer in i vardagsrummet ligger hon glatt på golvet o Suger på ostkroken. Snabbt bort men man blir ju nojig. Ska väl börja provocera snart iaf så det var ju inte hela världen.

Livet rullar på men jag är sjukt less på att gå hemma. Men ändå rädd att tiden ska gå för fort. Maja blir snart tre år!!??! Var ung den tiden vägen? Idag har hon gått utan blöja hela dagen o vill kvällen kom en olycka då jag var för seg o tända lampan på toan. Så när hon lyckats tända o står o drar ner byxorna kommer kisset. Jätte ledsen för att hon inte hann sätta sig på pottan. "förlåt mamma, de blev en olycka. Jag är jätteblöt!" försökte förklara o säga att hon får göra hur många olyckor hon vill o att hon kommer lära sig.. Känns så himla fel att hon säger förlåt för det. Det är ju inte hennes fel! Älskade underbara barn, ni är mitt ALLT!

Jag själv är ganska nöjd faktiskt. Vägde mig o fick se att jag på sju månader gått ner 21.5 kg. Varav fem av dessa inte ens är gravidfett!! Gött! Kanske jag börjar känna att jag kan bli av med allt från hormonbehandlingarna. Glad för det lilla. Vet att det kommer gå fortare bara jag börjar träna men just nu tillåter inte ekonomin det. Men den är snart på rätsida igen o då jävlar så ska jag ge mig själv en redig present ;-)
Tänk vad lite promenader o lite mindre portioner av kolhydrater gör. Jag vill inte utesluta kolhydraterna helt för jag vet att jag inte kommer klara det då så jag äter mindre av det istället o mer av grönsaker o protein. Visst kan jag fortfarande vräka i mig vissa dagar (speciellt då mensen är o hälsar på) men oftast kan jag kompensera det med en till elr en längre promenad. Så det känns skönt att jag hittat något som passar mig o mina behov men som sagt jag behöver träning på riktigt oxå.

Nu ska det krypas till sängen då ögonlocken känns som bly.. Hoppas ni haft en trevlig helg!
Carpe Diem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards