Diddi

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

De rullar på igen..

Av Diana "Diddi" - 15 januari 2015 21:44

Här är det snöstorm igen.. Storm o storm är nog att ta i. Konstigt de där, vi bor i Sverige o blir förvånade när det kommer mängder med snö!?! Vad jag vet har det då snöat varje vinter så långt jag kan minnas ;)

Maja har börjat på dagis igen efter jullovet! Lagom tyckte hon som började tjata förra veckan om dagis. Men idag var hon ledig, tid på öron mottagningen. Så vi fick dit henne under protest o vi fick in henne i urummet under protest. Men denna gång gapade hon iaf till doktorn. Men han förstod att hon hörde dåligt. Svullna trumhinnor o grejs i öronen. Han beskrev det som att hon stoppat fingrarna i öronen o gick så hela tiden. Men vi ska på återbesök i mars o se om det själv läker. Vi hoppas på det! Annars kan det bli operation för att få rör i öronen.. Och jag blev livrädd! Jag har ju själv haft det. Bara att jag höll på att stryka med under operationen.. Så det ska kollas o dubbel kollar o trippel miljon kollas att det är rätt mängd insomnings medel om det blir så.. Men jag hoppas det läker av sig själv.

Hon har kommit på att det är roligt att duscha med mig o skulle inte bada utan duscha med mig idag.. På vägen in i badrummet hör jag D säga: du kommer aldrig få duscha själv igen!
Nej förmodligen inte men när vi duschat klart ville hon bada ;)
Har äntligen kommit på ett sätt att få i henne medicinen mot förstoppning. Hon är så avundsjuk på att juni får dricka ur mugg o inte hon. Så jag grävde fram hennes gamla o blandade det i den med lite saft. Och vips så får hon i sig hela medicinen på morgonen.. Förr trugade jag i henne ett glas under en hel dag! Men nu så : )

Juni har mått bra sen senast. Fick sex månaders sprutan förra veckan o fick feber på kvällen.. Febern höll i sig i tre dagar! Men nu är hon feberfri men i förrgår kom snoret igen.. Så nu inhalerar jag henne två gånger per dag i några dagar o hoppas att den gör sitt jobb. Hon har varit i en fas där hon vägrat sova de senaste dagarna. I sängen har hon gallskrikit o tillslut slocknat i vagnen vid tio tiden på kvällarna. Peppar peppar men idag fick jag henne att sova i sängen igen!! En liten seger för mig. Annars håller hon på o lär sig göra prutt läte med läpparna o tycker det är jättekul. Börjat gå lite i gåstolen som hon ÄLSKAR. Idag tog hon sig krälande ut i hallen o hittade sina vantar att smaka på.

Livet lunkar på o nästa månad ska jag få komma till gyn o prata preventivmedel oxå. Väntar bara på op tiden från kirurgen så ska väl allt vara i sin ordning även här. Trött o ont i kroppen mer än vanligt på senaste. Men ska ringa doktorn i morgon eller på måndag o höra om jag kan få nytt recept på medicinen. Får se vad de kommit fram till vad gäller utredningen. Önskar bara att allt fick vara bra i år. Hade varit skönt.
Nu ska det snart knoppas i lopplådan så man orkar med natten o morgondagen.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!
Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards