Diddi

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

barnakuten, nyår & kärlek!

Av Diana "Diddi" - 2 januari 2015 21:45

Gott nytt år.
Det förra året slutade inte så bra. Ska inte påstå att det nya började så jävla bra heller.
I måndags for juni ur andningen på eftermiddagen. Inhalerade henne med airomir och hon blev bättre. La henne o hon sov vid åtta, tio i tio tycker jag hon beter sig konstigt i monitorn så jag går in. Hon ligger på sidan så jag tippar över henne på rygg o ska stoppa i nappen o ser hur hon ligger o tok skakar! Jag lyfter/ Rycker upp henne o ska springa ut till d för hon är helt lealös o bara hänger i min famn, då kräks hon ner hela sängen o skriker till sen är hon som vanligt igen. Går ut till d o berättar o ger henne ett par skedar vatten det får hon behålla i ca fem minuter innan hon kräks upp det oxå. Börjar fundera på magsjuka men ringer sjukvårdsrådgivningen o berättar o frågar hur jag ska göra. Åk in till Falun säger hon. Så jag o juni åker till Falun i snö stormen. Strax efter ett är vi framme. Hon sover gott. Barnläkaren har fullt upp så vi får avvakta lite när hon ändå sover. Vid tre blir det bestämmt att vi får stanna o ska vidare till barnavdelningen. Hon somnar om efter några om o men o vaknar när lill killen brevid börjar gråta o somnar om i några vändor. Vid halv åtta blir vi väckta o fröken mäts o vägs innan vi får äta lite frukost. Blir uppmanad att försöka hålla henne vaken till vi varit på eeg undersökningen. Sagt o gjort. Hon somnade som en stock i min famn där uppe. Tillbaka på avdelningen kom d med lite förnödenheter. Majsen fick vara med bästa syster/moster o familjen o mormor. Efter lite tid kom doktorn o jag bad om en koll på hjärtat och ett rs prov. Så det fick vi. Men allt såg bra ut. Ingen benägenhet till epilepsi och mitt hjärtfel verkar hon inte ha ärvt o inte heller något rs virus.
Så vi fick åka hem eftersom hon var så pigg och vi ändå skulle till barnmottagningen idag. Så idag var vi på barn o fick öka inhalationerna med en puff varje dag fram till mars o blir hon förkyld ska vi öka till två om dagen o airomir till kvällen. Eftersom alla prover var negativa senast fick vi välja om och när vi vill göra en mjölk provocation. Så vi får se hur vi ska göra.. Just nu sover hon. Har fått tillbaka hostan och är väldigt slemmig. Just nu försöker vi få tag i ett andningslarm så man kanske kan bli lite lugnare.. Kanske.
Maja är helt fantastisk! Tolererar att bli lämnad hos moster o få leka o är mer intresserad av att ge juni en puss o kram innan vi får det då vi kommer tillbaka. "åh vad jag har saknat dig gumman. Jag älskar dig" är så gulligt så man håller på o smäller av!
Är så glad att jag har dom jag har i min familj. Alltid ställer upp med en fet ena än det andra. Även d's familj ställer upp på studs. Men eftersom Maja är mer van moster o mormor o dessutom får leka med en kompis där så faller det sig mer naturligt.
Nyår firade vi hos syster med god mat o massor av lek. Sen lånade vi gäst sängarna o sov över.
Igår får jag sms av mamma att den andra lilla trollungen är på akuten. Krupp! Så lill tösen får lite behandling o är hemma igen iaf! Men jag ville bara skrika rakt ut när jag fick det! Istället bröt jag ihop! Hur mycket skit ska vi behöva orka med?!? Kan vi inte bara få vara friska o glada!!??
För mycket att begära gissar jag.

Vi hoppas iaf på en lugn helg o massor av mys. Hoppas ni får detsamma.
God fortsättning på det nya året! Nu kan det bara bli bättre.. Eller?
Carpe Diem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana "Diddi" - 16 oktober 2020 07:51

Ännu ett år av saknad. Det är så svårt att förstå, det har gått två år men måste fortfarande hejda mig från att ringa dig. Även om det inte är lika ofta som förr så gör det fortfarande lika ont. Hela den här veckan har varit en lång sorgesträcka elle...

Av Diana "Diddi" - 13 oktober 2020 10:26

Eller mest är det jag som växer, bebis nr 3. Jag är idag i vecka 26 och allt har än så länge gått smidigt. Dock är jag livrädd, med de andra barnen ville man snabbt köpa små grejer, men jag har inte vågat det än. Inte en grej har vi köpt. Jag vet int...

Av Diana "Diddi" - 4 mars 2019 21:44

Jo vi skulle hålla oss på ön i sisådär en tio dagar, det gick sådär. På torsdagen såg vi utslag på Juni och började först fundera på vattkoppor, men på kvällen hade det spridit sig, det började med en röd fläck på revbenen som sen fick blåsor och sen...

Av Diana "Diddi" - 19 februari 2019 15:57

Ledig helg och tre lediga (?) dagar. Hur ledig man nu är med två trots monster som skriker o bråkar från det att dom vaknar till det att dom somnar. Syskonkärlek kallas det visst. Jag älskar mina barn mer än livet o skulle göra vad som helst för dom....

Av Diana "Diddi" - 16 februari 2019 20:28

Ja, idag är det fyra månader sedan jag höll din hand och sa åt dig att du fick släppa taget. Du fattas oss så fruktansvärt mycket. Idag var vi på kalas och åter igen så var din stol tom. Men vi försöker för barnens skull allihop, göra det så mycket ...

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards