Diddi

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Diana "Diddi" - 12 maj 2013 19:56

Som jag sa här om dagen så var jag inte på topp. Det fick sitt bevis idag när jag vaknade. 

Maja tyckte vi skulle vakna vid fem men efter många om o men fick jag henne att somna om i en halvtimma till.. Halv sex hoppar hon ner från sängen o börjar röja runt. Känner mig yr bara jag tittar upp. Så får hon tag i sin nattlampa inkopplad så jag skulle skynda mig upp å ta den av henne. Tack o lov står hennes säng brevid min för när jag reser mig o ska gå mot henne rasar min kropp till vänster, precis innan jag slår huvudet i min sänglampa/sängbord får jag tag i hennes säng o lyckas hålla emot. Jag kröp fram till Maja som bara skrattade åt mig. Tillslut fick jag tag på henne och lampan och vi tog oss in i badrummet för att byta blöja. Inser att jag glömde att diska flaska så jag ställer mig på knä o får ren en flaska och kan göra mat till fröken. Kryper vidare med en skrattande Maja som tycker det är kul att mamma är på golvet. Men varje försök att resa på sig slutar med att jag faller åt ena sidan och håller på att tuppa av så jag håller mig på golvet. Kryper upp i soffan o myser med en flaska. Hon äter upp och jag ska ner på golvet o leka tycker hon. Sure, jag reser mig men sätter mig igen. Kryper o leker med Majsen medans pappan kommer hem o undrar vad vi pysslar med så tidigt. Ja förklarar och han säger att då åker vi till akuten NU!! Jaja, sagt o gjort så är vi där strax efter sju. Vi sitter i väntrummet i 5 minuter och sen inkallade på ett rum. Tar prover från mig och ser till att få upp ett ekg. Ser hur som rynkar pannan och går vidare till att flytta mig in på ett akutrum. Jag tänker inte så mycket på det men dom fortsätter att övervaka mig på ekg och vid nio tiden får jag träffa läkaren som gör massa tester och trycker o knölar. Han ber mig ställa mig framför honom och blunda o sen går med höga knän o gå på platsen. Jag står mitt emot honom när jag börjar o någon minut senare säger han att det räcker. Ok så jag öppnar ögonen å har vandrat ett kvarts varv utan att ha en aning om hur. 

Han förklarar att jag har något som jag inte vet vad heter men en infalmmation på balansnerven i öronen elr öronyrsel kan man kalla det. Bara för att vara säker på att det kommer från öronen o inte hjärnan får jag röntga skallen. Men där hittades inget. Får också veta att jag har någon sorts påverkan på hjärtat som han ville kolla upp och jag ska på något sorts belastningstest på medicin. Och om 10 dagar så ska jag tillbaka till öron för att kolla om det har hjälpt. Ska ringa om en tid imorgon. Och på det har jag nu fått en tid på kirurgen för att kolla närmare på mina s.k "fissurer" med en rektoskopi.. GAAH. Känns ju mindre nice men ack vad jag vill bli av med det nu.. 


Trevlig söndag med andra ord. Mamma kom upp till mig och satt där när jag var på röntgen så majsen å gubbe fick åka hem o leka istället. 

När jag kommer hem ligger dom o sover i soffan o ser supermysiga ut. Ville bara krypa ner brevid men maja vaknade när jag tittade på dom.  ;)

Jag visste att något var fel, men SÅ fel? Kanske inte ska vänta så länge nästa gång?!? Lyssna på kroppen??!!? Well well de var mitt dagliga äventyr, ny har jag kortison tabletter som jag ska äta i tio dagar 5 tabletter om dagen i 5 dagar o sen trappa ner med en tablett åtgången.. Fick en burk med 25 tabletter o inser när jag räknat en stund att dom räcker ju bara i 5 dagar!!! Det positiva är att det onda jag annars brukar dras med i rygg o axlar börjar pysa ut nu till kvällen... läste att det har bra inverkan på reumatiska sjukdommar också. =) Good for me med andra ord =) 

Gubben skulle jobba ikväll men är hemma och vabbar då jag fortfarande är vimsig o yr i skallen.. Känns tryggt. Så nu har vi första vab dagen tagen.. =/ 


Imorgon ska jag försöka mig på att vattna blommor o hoppas på att gubben kanske orkar gör lite inne i köket så att jag kan inviga diskmaskinen o avsluta inne i badrummet. Men nu jävlar är det nära.. ;)


Hoppas ni haft en trevlig helg.. =)


Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards