Diddi

Alla inlägg under april 2013

Av Diana "Diddi" - 24 april 2013 09:38

Fröken är på dagis och gubben sover. Ska väcka honom om en stund o så ska vi fortsätta med köket :) idag fick vi listerna till bänkarna så idag ska det skruvas o sågas. :) snart så står det nog ett fungerande kök där.

Maja o jag känner av pollen så snoret nästan sprutar ;) kul vår. Annars gör vi inte så mycket. Gubben har jobbat natt i fem dagar så han är ju inte så pigg men vi ska ändå fixa i köket idag. Någonting vi båda vill ska bli klart.

Jag längtar lite tills jag får börja jobba. Gubben blir ju hemma hela juni med majsen, han har semester. Så då får han leka med majsen varje dag ;) ovant tror jag de kommer bli för oss alla.

Men men nu ska jag vila lite innan jag ska väcka liv i min zombie ;)

Av Diana "Diddi" - 21 april 2013 22:09

Efter många om o men är vi hemma igen. Jag o majsen skulle sova hos mormor i natt var det tänkt. Så efter middag o bus med kusinen o familj åkte vi vidare till mormor. Lekte lite, myste lite o hon fick flaska, där efter spårade det ur. Hon vägrade sova. Kastade sig ner i sängen studsar upp o landar med sidan av huvudet i mina tänder/läppar. Hon gallskriker o min läpp fick ett hål. Bara på insidan tack o lov. Prövade mormor o sova ner henne men nej, jag tillbaka till sängen men hon bara skriker. Halv nio åkte vi hem. Hon överlycklig. Jag helt slut. Men nu ligger jag i sängen o ska snart försöka sno åt mig någon timme, men att ligga o lyssna på små andetag och små le åt min envisa prinsessa blir nog ett måste först. ;)

Av Diana "Diddi" - 15 april 2013 19:37

Har varit och provjobbat i två dagar, inte i följd men i tisdags var det en lugn kväll, minst sagt. Men i lördags var det lite mera fart. Lite ovant att jobba i stationer men när det är så många moment så är det ganska skönt att det är uppdelat. =) Resultatet blev ett jobb:D Börjar den 1 Juni, kankse något enstaka pass innan det men officiellt den första =) 

Känns skönt att ha något!! 


Majsen lever livet. Går om hon vill o inte har bråttom ;) Då blir det krypning! På dagis går det bra. Jobbigt att lämna när hon är ledsen men de går över fort. Är ju så mycket kul på dagis o jag bara älskar det lilla leendet och skrattet som kommer när jag öppnar grinden till dagis. Då fattar hon var hon är och att det är kul. =) 


Köket börjar ta form. Färdig målat och alla låga skåp är klara och monterade. Nu väntar vi på de sista delarna sen ska bänkskivan på plats och sen ska fläkten upp och köksinredningen som ugn o häll o kyl på plats, ska ringa elektriker och rörmokaren snart också bara vi fått dit bänkskivan. =) Det går frammåt och det känns UNDERBART! Snart slipper vi husera i hallen. ;)


Men ikväll får de bli en slö kväll då vi hela förra veckan höll på i evigheter med köket varje kväll. Nu kan man inte göra så mycket som inte väsnas. Så vi ska montera högskåp imorgon när fröken är på dagis istället o fixa lite annat  =) 


Ha de toppen allesammans. 

Av Diana "Diddi" - 3 april 2013 19:42

Hatade jävla sommar o vinter tid. Idag äntligen gick det lite lättare att söva henne. Men hon har kommit in i att hon ska somna brevid mig i sängen.. Men huvudsaken är att hon sover. Så jag lyfter över henne bara hon somnat in.. =) 


Igår skulle jag på intervju men de blev inget.. jag hade kommit en dryg mil när hon ringer och säger att jag kan komma nästa vecka istället och samtidigt prov jobba, så jag slipper åka två gånger. =) De var snällt. Å då vet jag ju att jag ska jobba också =) Har även fått svar från ett annat ställe i tällberg som vill att jag kommer å provjobbar, sen är de väl ett ställe till här i Mora. Jag har lagt några fler krokar ute så vi får väl se. =) 


Maja går som sagt men de går ju fortfarande fortare att krypa så de gör hon hellre då hon har bråttom ;) Och om hon är lite trött då kryper hon. Hon verkar trivas bra på dagis o de känns ju helt underbart. =) Vi hade tänkt byta dagis i höst men vi struntar nog i det eftersom att hon kommer få gå i skolan här ute så blir de ju förmodligen så att hon kommer få gå med samma kompisar så det är ju ett plus. 


Jag hade laddat för en kväll i soffan med grey´s men tji fick jag.. Fucking jävla hockey!!! Är inte skiten slut snart?? Men men får väl kolla på lite sthlm brinner istället då.. 

Men jag ska börja med att plocka ihop lite efter fröken lek som dragit ut precis allt idag.. ;)


Ha de bra så länge... 

Av Diana "Diddi" - 1 april 2013 21:41

Jag är piggare men fortfarande tätt i näsan ;) jag överlever.
Påsken har mest betytt snor för mig. Men varit ut på kortare promenader med fröken o en liten tur i pulkan :)

Majsen har kommit på att hon kan gå. Nu kan hon vandra runt utan mål, förut gick hon bara mot mig o kastade sig i min famn :) söthjärta!

Imorgon ska jag på en intervju. Lite nervös men mest över att hitta. Men de kommer nog gå bra de oxå.

Nu ska jag försöka sova. Upp tidigt imorgon, som vanligt ;)

Presentation


Diddi - Resan genom Livet.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

IVF nr1

Spraystart 24/10-10

Sprutstart 1/1-11

ÄP 12/1-11

ÄI 17/1-11

Testdag 30/1-11

Mens 24/1-11

Test resultat: Negativt

FET nr1

Började ÄL-test 2/3-11

ÄL 10/3-11

ÄI 16/3-11

Testdag 29/3-11

Mindre blödning 27/3-11

Test resultat: Negativt

Graviditet No.1

Den 23/6-2011 efter veckor av illamående och trötthet har jag vågat göra ett graviditets test som för första gången var POSITIVT!

Lite mer än 3års kamp är förhoppningsvis över. Håller tummar och tår!

Graviditet no. 2

Den 12/10-2013 fick jag åter igen se ett plus på stickan. Denna skatt är beräknad till den 22/6-2014

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards